....sickna stollar....

'Sicken blås' på folk och fä...helt enkelt
Jag har fascinerat kikat på "Jerry Springer Show" på TV400..
ja ja det är blajTV av högsta (lägsta?) klass och säkerligen uppdiktat så det dundrar om det
men ändå....' ingen rök utan eld' och allt sånt
ett visst uns av sanning ligger det nog bakom en del av historierna
och det som slår mig mest när jag ser det....är kvinnorna!
Om inte alla så iaf. vääääldigt många är Ms Peggy Bundy personifierad...
och liksom, det är en fiktiv person som drev med "det amerikanska idealet" på 80-talet.
Men hallå, det är 2008 (kanske att det vi ser är inspelat typ 2006-2007?)

VAD är det då som gör dem till detta i mina ögon?
Jo, mest med inställningen de verkar ha att.
Du är min man, jobba på du och ge mig allt jag vill ha och lite till, för vad du än går igenom för att göra mig nöjd så blir jag ALDRIG nöjd, utan k0ommer alltid sukta efter grannen/poolskötaren/trädgårdsmästaren/väninnans man....typ*suck*



En helt annan sak, om misär och missförhållande i Sverige, såg på insider häromveckan och sedan häromdagen då det var uppföljning, med en "stackars" mamma till en son, själv var hon runt 18(?) och hade ingenstans att bo, hon anklagade socialen rätt hårt och insider-teamet gick helt på hennes linje.
Visst, det är för jä**igt att det finns människor i Sverige på 2000-talet som inte har bostad, men i hennes fall,
en riktig snylterska anser jag, hon skulle ju inte behöva göra något,
utan soc. var ju bara tvungna att hjälpa henne med allt så hon slapp!
Hon avslutade sin "intervju" i studion med att hon skulle "få" toppbetyg för att att bli advokat.
Alltså FÅ, inte förtjäna eller slita för dem, utan det var väl Soc. hon tänkte sig skulle fixa en betygslapp så att hon kom in på juristlinjen.
Och har man ingenstans att bo, så hade hon ju iaf. sin "gås-jacka" att värma sig i!
Tror att priset på en sån ligger på typ två-tre månaders hyra ute i Hallunda t.ex.
En begagnad, om hon sälfjer den skulle nog lätt fixa en månadshyra och mat iaf. !
stackars lilla flicka som inte har någonstans att bo.


Nej det här blev snudd på ilsken skrift, loggar ur en stund och återgår till passandet på AM02...tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0