...tröttast...

Är sjukt trött och sliten, det har varit en sinnesjukt intensiv period nu ett tag.
En hel del på jobbet, en del fackligt på fritiden och sen hjälpa farsan med huset och så.
Det känns som om det inte finns timmar nog per dygn, inte dygn nog per vecka och inte nog medveckor per månad.
Jag tror att det kommer sig mest av det schema vi går efter, det har pågått ett år nu
och det är skapligt bra ur jobbsynpunkt, men man får f*n i mig inte ha någon fritidsaktivitet om man ska orka med...
Och sen är det kanske liiite väl mycket som snurrar i mitt liv för tillfället!?
Dels att jag vill ju hjälpa farsan med huset så de blir färdiga och så
men sen samtidigt så vill ju JAG bli färdig med grejer på landet och när ska jag få tid/ork med det?
För som ett dåligt samvete gnager mig helt och hållet innifrån nu, när jag åker ut dit och matar fåglarna, jag menar, det är typ mellan 3 - 10 +Cº och det är ju helt okej för att till och med sova där ute, bara man eldar och så såklart!
Men men det skjuts hela tiden framåt och framåt pga av dessa svårigheter med tid bland annat,
sen hjälper det ju inte geisten eller lusten när man får göra allt så mycket själv dessutom =(


I måndags for vi på Cinderella-X med jobbet, mycket kul var det, mycket god mat åts oxå och framförallt, mycket gott att dricka blev det, men ack så dyrt det blev i slutänden, men men det är ju snart ny löning så pengarna ska ju bara rulla.
En del blev en smula för på snusen kan man lugnt säga på resan, men de flesta höll sig hyfsat i skinnet och hade det bara allmänt trevligt och roligt, jag tror iofs. inte att någon var missnöjd med resan och sen är det ju så att mycket av vad man vill ha ut av en sån grej är ju vad man själv gör den till.
Det blev ju lite av kändisspan oxå =)
Håkan syntes till och sen en annan bartender som oxå varit med i Färjan, vakten...Anita heter hon väl?
Tyvärr såg jag inte Glenn eller Jan-Tore, men de kanske var med någonstans ändå.


Snart är det jul och jag har NOLL julkänsla, jag fattar inte hur nära det är att bli jul, folk omkring mig säger saker som
-Det blir på julafton.
Och jag tänker mest i stil med ~Är du dum i huvudet? det är ju minst två månader dit, tills jag kommer på mig att det är mindre än EN VECKA!*suck*
Vi ska bara jobba två 12-timmars pass i helgen, sen två nätter, sen är det julafton!
helt otroligt!
Jag får inte heller någon glädjekänsla av att gå i butiker och försöka hitta julklappar, det känns så avlägset.
Vet inte vad det är som sker, kanske borde man ta till tradition att resa iväg till typ Thailand eller Australien inför varje jul, typ en vecka eller två innan och sen inte komma hem förrens till 13-dagen eller så, bara för att slippa eländet.

(bjussar dock på en jewlig bild) julgran
(klicka på den så lyser den)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0