ouppdaterad, censurerad, desillusioniserad

Tjoho, fredag, kväll/natt
och vad kan väl vara bättre än att spendera denna "heliga" dag än på bruket.
Fredag/lördag/söndag är ju inte direkt heliga när man jobbar skift, inte som alla de människor som jobbar "dagtid", alltså mån-fre 7-16, eller vilken tid man nu jobbar.

Men men snart är det ju heliga lediga dagar, fast denna gång blir det inget heligt alls, går ju av imorgon bitti, lördag, sover och snarkar en stund, hoppas på att gå upp som idag (strax innan 13)
Sen blir det att fara iväg till mor&far, då morsan fyllde år i torsdags och det är ju fars dag på söndag, så vi klumpar ihop det iår och ger presenter på lördag.
Sen söndag....helt lugn dag, inget planerat utom ev. biobesök , Bond, ev. blir detta av redan lördagkväll!?
Måndag = styrelsemöte, hela jämrans dagen :(
Tisdag = fara till Tokholmen med övernattning, det är en konferens så det är ju jobb hela tiden
och på torsdag börjar vår arbetsvecka om med 4 förmiddagar.
Fritidsproblem? näääe, har ju ingen fritid och Om det nu skulle råka bli en dag över nånstans så finns ju landet som ett dåligt samvete och nu har jag ju börjat att mata pippisarna, så minst en gång i veckan blir det att fara dit och mata dem.


Jag har kört fast rejält i GTA IV nu*suck*
snart slut på pengar så jag inte kan köpa vapen längre och det är ett uppdrag jag måste klara, för det finns inga andra, kanske att man kan lyckas köra ett race för att få in pengar, anmnars vet i tusan hur jag ska lyckas, jag har varit (vad jag tror) riktigt nära en gång att lyckas, kom in i en helikopter, men helt plötsligt så sköt de jag jagade  i båt med ett pansarskott så jag åkte dit*klurigt*


Lite up-to-date......Barack Obama vann ju valet, rätt så väntat tycker jag men ändå glädjande på något sätt, för kanske kan många saker ändras i "det stora landet på andra sidan pölen" nu....?
Förhoppningsvis så har herr B.O. lite annat perspektiv än att göra sig ett namn som krigsherre och sätta in trupper i länder som de egentligen ska hålla sig borta ifrån, kanske ökar enheten IQ i vita huset med många procent under 2009, hoppas iaf.
sen skadar det ju inte att B.O. har en uttalad lojalitet mot facklig verksamhet, för det är ingen rolig situation i USA om man är arbetare, tyvärr  håller ju Reinfeldt på att trasa sönder Sveriges traditioner med fackföreningar och samhällstrygghet i samma anda som man en gång gjort i USA, den rike överlever och mår gott, den fattige blir mer och mer utslagen.
Om du kollat något av vad som sker med sjukförsäkringen nu (försäkringskassan reklam på tv nu t.ex.) så inser man ganska snart att stackars den som blir sjuk nu framöver, det är bara att hälsa hem och hoppas på bra kontakt hos soc.
klura lite vad man får i försörjningsbidrag och räkna en smula på hur DU skulle leva under dessa premisser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0